News - 12-02-2023
Tatayoyo wint Fruit Logistica Innovation Award 2023
Het nieuwe snackpaprikamerk Tatayoyo® heeft de Fruit Logistica Innovation Award 2023 gewonnen! Wij zijn zeer vereerd dat zoveel professionals uit de groente- en fruitsector enthousiast zijn over Tatayoyo. Deze unieke snackpaprika boordevol smaak is een van de inspirerende innovaties voor de groentecategorie die wij tijdens Fruit Logistica 2023 presenteerden.
Blij en vereerd met Fruit Logistica Innovation Award
Heleen van Rijn - Wassenaar, Specialist Marketing Pepper bij Rijk Zwaan: “We zijn bijzonder blij en vereerd dat we deze prijs met Tatayoyo hebben gewonnen. Het is een mooie erkenning van onze samenwerking met klanten en ketenpartners. Veel dank aan alle betrokkenen!”
Tatayoyo, een tropisch avontuur!
Veel bezoekers proefden Tatayoyo tijdens Fruit Logistica, vervolgt ze. “Ze waren positief verrast door de snackpaprika boordevol smaak. We streven er altijd naar waarde toe te voegen voor telers, ketenpartners, retailers en consumenten. Het winnen van de Fruit Logistica Innovation Award laat zien dat klanten samen met ons ‘Freshly Forward’ willen, het thema dat samenvat hoe wij uitdagingen aangaan. We nodigen iedereen uit om Tatayoyo te ontdekken: een tropisch avontuur!”
Nieuwe ervaring in de paprikacategorie
Het verhaal van Tatayoyo begon meer dan tien jaar geleden. Toen veredelaars bij Rijk Zwaan een ‘wilde’ paprika ontdekten die boordevol smaak zat, voelden ze meteen dat dit de kans was om iets heel nieuws te ontwikkelen. Na een aantal jaren van kruisingen was het eerste commerciële ras onder de merknaam Tatayoyo een feit. Dankzij de intense zoetheid en de grotere aanwezigheid van aroma’s zorgt Tatayoyo voor een compleet nieuwe ervaring in de paprikacategorie. Als extra bonus hebben Tatayoyo-paprika's bijna geen zaden, waardoor het ideaal is om ze als tussendoortje te eten.
Premium snackpaprika waar retailers op hebben gewacht
Dit alles maakt van Tatayoyo de premium snackpaprika waarop retailers hebben gewacht, zegt Van Rijn - Wassenaar. “Tatayoyo kan zowel in hightech als mid/lowtech systemen worden geteeld, waardoor het jaarrond in de schappen kan liggen. Telers en retailers in Noord-Amerika zijn al begonnen met de introductie van Tatayoyo. We helpen graag andere partners hetzelfde te doen.”
Introductie van Tatayoyo wereldwijd
“Samen met onze ketenpartners willen we dit product wereldwijd in zoveel mogelijk landen succesvol introduceren. Het winnen van de Fruit Logistica Innovation Award 2023 is daarvoor een enorme stimulans.” Partners die geïnteresseerd zijn in Tatayoyo kunnen contact opnemen met Rijk Zwaan om proeven op te zetten en een marketingplan op te stellen.
Derde overwinning
Het winnen van de Fruit Logistica Innovation Award 2023 is een bijzondere mijlpaal voor Rijk Zwaan, omdat het voor het eerst is dat een bedrijf de prijs drie keer wint. Rijk Zwaan won deze eerder in 2006 met Salanova® en in 2017 met KnoxTM. “Dit inspireert ons om te blijven innoveren en samen met onze partners vooruit te gaan”, stelt Van Rijn - Wassenaar.
Ga samen met Rijk Zwaan ‘Freshly Forward’
‘Freshly Forward, from Foundation to Future’ is het thema dat samenvat hoe Rijk Zwaan de uitdagingen van vandaag aan wil gaan. Het groenteveredelingsbedrijf beweegt ‘Freshly Forward’ met en voor partners, omdat vernieuwingen in de versketen ons samen verder kunnen brengen. Lees meer over onze robuuste rassen en inspirerende innovaties en ga samen met Rijk Zwaan vooruit!